Pages

Thursday, June 2, 2011

Korea Out

 annyeong hasimnika… (korea language) aku memang minat korea, artis, movie, drama, tV show, fashion, 

song, dance, speaking and other di tahap gaban .. dulu aku, aku watch citer korea dalam 16 episod aku ambil

 masa 2 hari not 2 hour melampau..macam citer aku dah tegok semua mission sama ja pown xde yang 

bedanya SARANGHae cinta cinta cinta cinta tapi aku layan memang best , comedy, cool , romantik, macam ar 

itu la diri ku dulu kini aku cuba dan try hilangkan Alhamdullilah hampir terhapus dalam diri ini 99% la aku le 

conclusion kan hik hik hik.. Tingkatan 2 aku mula minat  dengan citer 'love in paris' dulu ada kat Tv2 jam 11-

12  tegah ari aku sanggup lambat ke sekolah demi citer ni..xsalah kita minat kat artis-artis korea nie hihihi 

ada member aku kata 'Ahpasal la artis-artis korea ni ensemX2 suma pening pala hutak aku nak pilih'..bahaya 

nie zon bahaya nie (aku nie memandai jak la plak)  aku nak hapus menda ini xde sebab tapi suka-suka lagi 

pown time aku minat pown just suka-suka..aku aku korang korang so ini pendapat aku, aku pown kena 

respect la gak orang punye pendapat suma plastikX2 xde orangg asli atau nutrel  people .. So jika itu terbaik 


diri laksanakan la..^_^ peace V.V......Aku layan citer korea juga no hal hehehe 



Saat  memberi ucapan selamat ( 축하할 때 )


Sebenarnya banyak ucapan selamat dalam bahasa Korea, ucapan itu semua menggunakan kata …..축하 

드립니다chukha deurimnida ) atau  축하 합니다 (  chukha hamnida ) ” Selamat….. ”  misalnya “ 생일 축하 합

니다 ( saengil chukha hamnida ) selamat ulang tahun . 결혼 축하드려요 ( gyeolhon chukha deuriyeoyo ) ” 

selamat menikah ” dan masih banyak yang lain seseuai dengan situasinya. Untuk yang mau lebaran, 

bisa juga diucapkan ” 단식 축제 일 축하 합니다 ( dansik chukje il chukha hamnida ) ” selamat hari lebaran “.


0 ulasan:

Post a Comment

Thank You ALLAH...